Klantenservice
Bezorging
Bestellingen bij Terras & Co BV worden meestal binnen 4 dagen verwerkt en verpakt. Bezorgingen worden uitgevoerd van maandag t/m vrijdag.
Wanneer de bestelling wordt aangeboden en u bent niet thuis, dan vindt u een verwijzing van de bezorger in uw brievenbus. Uw bestelling wordt nogmaals aangeboden óf de bestelling wordt bij uw buren afgeleverd. Wat ook kan, is dat de bezorger het pakket aanbiedt bij het dichtstbijzijnde PostNL of DHL / UPS -depot. U ontvangt altijd een bericht van de bezorger over wat er zal gebeuren met uw bestelling.
Levertijd
Normaliter 4 tot meerdere werkdagen.
Terras & Co besteedt de bezorging van uw bestelling uit en kan de levertijd niet garanderen. Soms wordt de bezorging vertraagd door onvoorziene omstandigheden zoals weersomstandigheden of verkeersdrukte. Terras & Co doet er alles aan om klanten goed te informeren en in overleg met de vervoerder een gewenst levertijdstip af te spreken.
Track & Trace en verzendbevestiging
Wanneer uw product via PostNL / UPS is verzonden, ontvangt u een bericht van Terras & Co BV op het door u opgegeven e-mailadres met daarin een verzendbevestiging en een Track & Trace-code. Met deze T&T-code kunt u gemakkelijk en snel de status van uw bestelling zien op de site van de pakketdienst.
Indien uw bestelling op een pallet verstuurd moet worden, ontvangt u de gegevens van het transportbedrijf van ons.
Transportkosten zijn afhankelijk van het formaat en gewicht, hiervoor hanteren wij onderstaande prijzen.
Nederland
- Klein postpakket: € 9,95
- Normaal pakket: € 16,95
- Groot pakket: € 49,-
- Minipallet: € 59,-
- Europallet: € 69,-
België en Duitsland
- Klein postpakket: € 16,95
- Normaal pakket: € 24,95
- Groot pakket: € 59,95
- Minipallet: € 115,-
- Europallet: € 145,-
Tarieven voor overige landen: op aanvraag.
Mijn bestelling is kapot / incompleet aangekomen, garantie?
In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat uw bestelling niet in goede staat aankomt. U kunt dan het beste direct contact met ons opnemen. Wij zullen dan ons best doen om tot een passende oplossing te komen. In de meeste gevallen zult u uw bestelling retour kunnen zenden en dan zullen wij de producten zo snel mogelijk opnieuw verzenden. Wat u in zo’n geval moet doen, kunt u lezen bij “Retourneren?”
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
De kleur / maat van mijn bestelling is niet juist
Als u het product dat u heeft ontvangen wilt ruilen, dan is dit mogelijk. U kunt contact opnemen met Terras & Co BV en uw product retour sturen. Wij zullen dan zo snel mogelijk het juiste product naar u opsturen. U kunt bij “Retourneren” vinden hoe u dit moet doen.
Binnen hoeveel dagen kan ik iets terugsturen?
U kunt binnen 14 dagen uw ongebruikte product retour sturen in de originele verpakking. Hoe u dit moet doen kunt u lezen bij “Retourneren”.
Als u iets koopt op afstand, hebt u een bedenktijd van veertien dagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het product u bevalt of niet. Daarvoor mag u het product voorzichtig uit de verpakking halen. Het is daarbij de bedoeling dat u de verpakking heel laat. Als u het terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken in de originele verpakking. Let op: deze wettelijke bedenktijd geldt alleen voor consumenten en geldt niet voor op maat gemaakte producten.
Mag u het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. De ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.
Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product nog ongebruikt in de originele, onbeschadigde verpakking retour gestuurd wordt.
Retourneren
U heeft het recht om uw bestelling te retourneren. Conform de wetgeving op dit gebied kunnen consumenten dit doen zonder opgaaf van de reden. Voor bedrijven geldt deze regeling niet.
Aan retourneren zijn de volgende voorwaarden verbonden:
Artikel 8 – Retourneren / Annuleren
8.1 U bent verplicht de producten bij aflevering nauwkeurig te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. U dient hierbij rekening te houden met geringe maat- en kleurverschillen van de op de internetsite afgebeelde producten.
Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product ongebruikt in de originele, onbeschadigde verpakking retour gestuurd wordt. U draagt hierbij zelf de kosten van de retourzending.
8.2 Iedere bestelling kan zonder kosten, binnen 14 dagen nadat u de bestelling heeft geplaatst worden geannuleerd. Wij verzoeken u daartoe een e-mail te sturen aan Terras & Co BV via info@terrasenco.nl. Uw order-annulering zal per e-mail bevestigd worden.
U dient in uw schriftelijke annulering in ieder geval uw volledige naam, adres, e-mail, ordernummer, IBAN nummer en eventueel uw reden te vermelden.
8.3 Alles wat als product in opdracht – special custom-made – wordt gemaakt kan niet worden geruild en/of retour gedaan. De gegeven opdracht is dan bindend, het herzieningsrecht en de termijn van 14 dagen komt hierdoor te vervallen.
8.4 Terugbetalen, ook van verzendkosten. Wanneer u zich beroept op het recht van retour, heeft u recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit moet gewoon in geld, geen cadeaubon of iets dergelijks. Heeft u met een cadeaubon betaald, dan mag er wel in die vorm worden terugbetaald. Onder “volledige” terugbetaling vallen ook de bezorgkosten en dergelijke die u bij de bestelling heeft betaald. Wel betaaalt u zelf de (transport)kosten van het terugzenden.
8.5 U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retourzending van uw adres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van het gewicht en grootte van het pakket of wanneer het product op een pallet verzonden moet worden, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Klachten
We stellen het zeer op prijs wanneer u klachten heeft dit eerst bij ons kenbaar te maken door te bellen +31- 6 20178845 of te mailen naar service@terrasenco.nl. Wij zullen er alles aan doen om het naar uw tevredenheid op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer u uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product in originele staat met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via service@terrasenco.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
U bent verantwoordelijk voor het product totdat het weer bij Terras & Co in het magazijn is. Komt het product niet of beschadigd aan, dan kan Terras & Co niet terugbetalen.
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) heeft Terras & Co uw IBAN nodig. Dit IBAN dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan de betaling aan Terras & Co BV is gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Klanten uit buitenland dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Dus:
- U moet het product binnen 14 dagen retourneren.
- Het ongebruikte product moet in de originele verpakking worden geretourneerd.
- U moet zelf de verzend- / transportkosten voor het terugzenden betalen.
- Na ontvangst van de retourzending ontvangt u van ons een bevestiging.
- Het totaalbedrag van de bestelling wordt, binnen 14 dagen nadat het product en de verpakking onbeschadigd retour is ontvangen, teruggestort op uw rekening.
Het retouradres is:
Terras & Co BV
Lageweg 27
9479 TA Noordlaren (The Netherlands)
LET OP: U bent verantwoordelijk voor het product totdat het weer bij ons in het magazijn is! Komt het product hier beschadigd aan, dan kunnen wij u niet terugbetalen. U bent dus zelf verantwoordelijk voor een degelijke verpakking van het product. Denk dan met name aan kwetsbare producten. Wij adviseren u het product verzekerd terug te sturen, zodat u dit risico uitsluit. Informeer hiernaar bij de pakketdienst of het transportbedrijf van uw keuze.
Ruilen & Herroepingsrecht
Artikel 6. Ruilen en herroepingsrecht
- 6.1 U bent verplicht de producten bij aflevering nauwkeurig te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. U dient hierbij rekening te houden met geringe maat- en kleurverschillen van de op de internetsite afgebeelde producten. Indien de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, dient u Terras & Co BV daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen veertien (14) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
- 6.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, overlegt Terras & Co BV met u over vervanging van de desbetreffende producten tegen retournering daarvan door nieuwe producten, danwel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
- 6.3 Indien u gebruik maakt van het recht zoals vermeld in het vorige lid, dan draagt Terras & Co BV zorg voor terugbetaling binnen 14 dagen van het door de Klant aan Terras & Co BV betaalde.
- 6.4 Bovenstaand artikel “Ruilen en herroepingsrecht” is alleen van toepassing op internetbestellingen en gedlt alleen voor consumenten.
Terras & Co BV behoudt zich het recht voor de “Retourneren en garantie” (Algemene Voorwaarden) van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.
KvK nummer: 01151644
BTW nummer: NL 8207.07.739.B.01
IBAN: NL20INGB0659241536
SWIFT / BIC code: INGBNL2A
Lageweg 27, 9479 TA Noordlaren, Netherlands
Sales: +31 640 537 676
Service +31 620 178 845
KVK - nummer: 01151644
BTW - nummer: NL 8207.07.739.B.01
IBAN: NL20INGB0659241536